Consecintele concubinajului

Noiembrie 19, 2008 § Lasă un comentariu

Recent am citit un articol, într-un ziar nou apărut pe piaţa, fondat de şi pentru studenţi, care m-a intrigat foarte mult. Titlu articolului sugera ceva legat de trăirea în concubinaj. Chiar de la începutul materialului, mi-am dat seama că acesta susţine in mare măsură acest gen de relaţii.  Pentru că sunt casatorită, şi ştiu foate bine că anume casatoria, familiile sunt acei piloni pe care se ţine o societate întreagă vin cu un articol care să prezinte toate dezavantajele trăirii în concubinaj.  Va fi un articol care va pune sare pe inima celor care trăiesc impreună în afara casatorie, şi dacă eşti unul dintre aceştia, nu trebuie să ignori mesajul, dimpotrivă aş vrea ca la sfîrşit să ia o decizie pentru viaţa ta, şi de ce nu să te casatoreşti.

 

            Unul din motivele pe care la invocă tinerii cînd aleg să trăiască în concubinaj este că vor să fie mai aproape unul de celălalt, vor să se cunoască mai bine. „Cum să ma casatoresc cu omul acesta fară ca să-l cunosc?”, Sigur dragul meu, ar fi mare păcat să te casătoreşti cu cineva pe care abia l-ai cunoscut, pentru că casatoria este pentru toată viaţa şi trebuie să fii foarte atentă. Însă nu în concubinaj cunoşti persoana cel mai bine. Poţi să cunoşti foarte bine cu ce fel de persoană ai de a face din relaţiile pe care la are acesta cu cei din jurul lui, relaţia pe care o are cu  părinţii  săi. Când Ionel, soţul meu m-a cerut în căsătorie, am acceptat indată, pentru că eu deja îl cunoşteam. Trecuse deja doi ani de când facusem pentru prima dată cunoştinţă, eu nu ştiam că el într-o bună zi îmi va fi soţ şi nici nu ne-am dat întîlniri, ca cel puţin să-l consider ca „boyfriend-ul” meu. Eram din aceiaş gaşcă, ştiam că este credincios, are o relaţia frumoasă cu oamenii din jur, că este un băiat care îşi respectă familia actuală, adică părinţii şi fratele. La fel am auzit foarte multe lucruri frumose de la alţi oameni din jur meu la adresa lui. Am văzut că este un băiat integru, nu un fustangiu, care să-şi întoarcă privirile la orice fustă. Eram doar buni prieteni, iar din acestă prieteniei s-a dezvoltat o dragoste sinceră. Ion când şi-a dat seama să mă iubeşte, nu mi-a propus întălnire, sau să începem să trăim împreună ca să ne cunoaştem mai bine, ci mi-a propus casatorie. Lucrurile pe care puteam  să le cunoastem unul despre altul până la casătorie, şi anume: persoana, caracterul, familia, le cunoşteam deja.         

       Dar iată că ajungem la o altă problemă, un  motiv pe care îl invocă oamenii ca să trăiască impreună este că vor să vadă dacă sunt compatibili din punct de vedere sexual.  Uite aici problema! Dumnezeu nu-ţi permite să-ţi cunoşti prietena(ul) din punct de vedere sexual dacă nu eşti încă căsătorit cu el. Casatoria este locul lăsat de Dumnezeu pentru intimitate, nu camera voastră de la cămin, sau apartamentul în care locuiţi împreună. Dumnezeu spune că trebuie să te păzeşti de curvie. Sexul este permis doar şi numai în căsătorie. Ştiu că multora nu le mai cunvine acest principiu însă dacă nu-l respecti vei avea de suportat consecinţele. Un bebeluş nedorit, neaşteptat, ne la timp.  

         Am auzit „păreri” cum că concubinajul te face mai liber, nu trebuie să-ţi asumi responsabilităţi. Anume acesta şi înseamnă curvie, azi cu una, mîine cu alta, un an cu unu, apoi alţi doi ani cu altul. Şi toţi suntem liberi ca pasărea, poţi mîine să-şi iei genţile şi să te muţi la altcineva, şi aşa toată tinereţea. Şi de aici eşti stresată vrei să te casatoreşti, dar el nu te ia, dar cum să te mai ia dacă tu ia dat tot ce putea să mai motiveze pentru a se mai casatori cu tine. Vorbesc dur, dar real. Şi stau fetele şi tănjesc, apoi se resemnează cu gîndul, ei dar în alte ţari tot aşa mai întîi trăiesc cu anii. Şi dacă tot am vorbit de responsabilităţi, ce fel de pesoană este acesta care nu vrea să-şi asume responsabilităţile faţă de tine. Oare o astfel de atitudine nu-ţi arata de la început ce principii are, ce caracter, ce persoană este?  Te foloseşte ca pe o păpuşă, apoi vede una mai tinerică mai prospeţică, şi pentru că nu are responsabilităţi faţă de tine, a şi plecat de parcă nici nu a mai fost. 

            După ce Ion m-a cerut în casatorie, într-o lună şi jumătate trebuie să ne pregatim nunta. Am ales să fie un timp scurt, că să nu fim tentaţi şi trăim împreună păna la casatorie, cu toate cu prea aveam nici bani de nuntă. Era o perioda atăt de frumoasă, cînd el, băiatul vusurilor mele, era lîngă mine, copleşit de aceeiaşi dragoste ca şi mine.  Simţeam cum această dragoste creşte şi creşte pe zi ce trece tot mai mult, şi aşteptam nu nerăbdare acea ziua când ne vom căsători. Concubinajul însă, stinge focul dragostei pure şi sincere. Relaţiile sexulae în afara casatorie surminează legatură naturală a dragostei. Atunci cînd persoana iubită ţine la tine tine cu adevărat, te va iubi pentru caracterul tău, nu doar pentru sexualitatea ta. 

            Dragul meu prieten, nu crezi că este timpul pentru o schimbare în viaţa ta, dacă ai până acum înafară prinipiilor lui Dumnezeu faţă de casatorie, relaţii, etc. este momnetul cel mai potrivit ca să pocăieşti, să-ţi ceri iertare de la Dumnezeu pentru viaţa pe care ai trăit-o. Apoi nu mai continua să trăieşti astfel, căsătoraştete. Şi fii un exemplu prin familia ta.

A scris Alina Druta

Tagged:

Lasă un răspuns

What’s this?

You are currently reading Consecintele concubinajului at Tu poţi schimba lumea.

meta

