Copii cu părinți înstrăinați peste hotare…

Aprilie 22, 2010 § 2 comentarii

Eu sînt copilul. Tu ţii în mîinile tale destinul meu.
Tu determini în cea mai mare măsură, dacă voi reuşi sau voi eşua în viaţă.
Dă-mi, te rog, acele lucruri care mă vor îndrepta spre fericire.
Educă-mă, te rog, ca să pot fi o binecuvîntare pentru lume…
 
(din Child”s Appeal, Mamie Gene Cole)


Am rămas impresionată de inițiativa care a fost luată de către reporterii de la postul de televiziune PRO TV, de a face reportaje despre drama copiilor a căror părinți sunt plecați în strainatate. Copii pe față cărora poți citi una „Am nevoie de părinți acasă- mama, tata vino acasă…”.

Circa 177 mii de copii moldoveni sânt afectați de migrația peste hotare a părinților lor. În ultimii ani, numărul copiilor care cresc fără ambii părinți s-a dublat, reprezentând acum circa 30% din totalul minorilor.

Aceasta este situația tristă care nu privește doar familiele îndurerate și destrămăte ci întreaga societate. Situația copiilor rămași singuri acasă nu se va schimba atâta timp cât societatea, dar și autoritațile, nu vor contribui direct la ajutorarea și la soluționarea acestor probleme strigătoare la cer.

Părinții pleacă peste hotare în nădejdea de a oferi un viitor mai bun copiilor, dar scapă ceva foarte important din vedere și anume ceea ce spunea Gabriela Mistrali:

“Multe din lucrurile ce ne sînt necesare pot aştepta, numai nu copilul. Acum e timpul cînd se formează trupul şi sufletul lui. Copilului nu i se poate spune: „Aşteaptă pînă mîine!”. Numele lui se cheamă azi”.

Copilul tău are nevoie de tine astăzi, clipele cele mai frumoase din copilăria lui nu le veți mai putea trăi altă dată ci numai acum. Nimic nu poate înlocui prezența părințior în viața copiilor.

Am rămas cu inima frântă după ce am urmărit un reportaj despre șase copii din Rădoaia, Sângerei. Acești copii au fost lăsați în grija bunicii bolnave și înaintate în vârstă, părinții au plecat în Rusia ca să câștige bani pentru întreținerea copiiilor.

În Rusia, tatăl a disparut, iar mama a suferit un accident de munca și a rămas fără bani. Indurerați, cei șase copii încearcă să-și câștige existența cum pot și speră că mama lor se va întoarce acasă. În toți acești patru ani mama le-a dat telefon o singură dată. Cei șase copii au rămas aproape orfani, chiar dacă ambii părinți sunt în viață. Pot vorbi despre orișice dar când sunt întrebați de părinți nu scot nici un cuvânt, în ochii lor se poate citi clar, prima lecție care le-a dat-o viața – dorul de mamă.

Acești copii au fost lipsiți de copilărie, mângâiere, dragoste și prezența atât de importantă a părinților în viața lor. Rănâle sunt adânci și ele nu pot fi acoperite cu bani, haine, jucării și dulciuri.

În timp ce scriu acest articol, mă răscolesc emoții foarte puternice, pentrucă și eu am suferit această despărțire. La scurt timp după ce tatăl meu a decedat, mama mea a plecat peste hotare eu rămânând acasă singură având 14 ani. Nașii părinților mei erau vecini noștrii de scară și ei respectiv mai intrau pe la mine ca să vadă ce mai fac sau dacă am nevoie de ceva.

Dumnezeu a avut milă de mine în acești ani, dacă El nu intervenea în viața mea mie teamă să mă gândesc ce s-ar fi putut întâmpla cu mine. Acum am 20 de ani dar vreau să spun că trăiesc niște emoții nemai pomenite când o revăd pe mama.

Copilărie fără părinți nu există – ca și lumina fără soare! Copilul tău are nevoie de tine acum.

Religia curată şi neîntinată, înaintea lui Dumnezeu, Tatăl nostru, este să cercetăm pe orfani şi pe văduve în necazurile lor şi să ne păzim neîntinaţi de lume. Iacov 1:27

§ 2 Responses to Copii cu părinți înstrăinați peste hotare…

  • Victoria spune:

    Un adevăr greu de ignorat! M-am descoperit şi eu printre aceste rânduri. ..
    Bravo Nătăliţa că încerci prin intremediul blogului tău să luminezi „minţile” şi sufelete oamenilor. Eşti o adevarată lecţie de viaţa, iar ceea ce faci este demn de apreciat!

  • EU sunt o mama ce a lasat un copil di un an acasa sunt cu o inima distrusa si imi lipseste mult,ii pot sai ofer tot numai nu dragostea de mama…Sotul meu ne lasat singure chear cind a inplinit fetita noastra un anisor eram nevoita sa es din tara nu puteam sai ofer copilului meu nimic lucram la Moldova numai pentru o mie de lei dar copilul avea nevoie de mult mai mult.

Lasă un răspuns

What’s this?

You are currently reading Copii cu părinți înstrăinați peste hotare… at Tu poţi schimba lumea.

meta

