Flora intestinală, echilibrul sănătății

Iunie 26, 2010 § Lasă un comentariu

Bacteriele care trăiesc în sistemul digestiv joacă un rol esențial pentru sănătatea nostră. Fără ele, digestia alimentelor ar avea de suferit, metabolismul colesterolului ar fi afectat, iat anumite elemente periculoase nu ar mai fi transformate în componente inofensive.

Microflora intestinală semnifică ansamblul bacterielor care trăiesc în tubul digestiv. Acestea sunt răspândite în mod neuniform de-a lungul intesinului, fiind mai numeroase la nivelul colonului.

La naștere, sistemul digestiv este curat și nepopulat de bacterii. Colonizarea lui începe din prima zi de viață, o dată ce copilul intră în contact cu mama, deoarece bacteriile se transmit prin alăptare. Când micuțul împlinește doi ani flora intestinală devine stabilă și capabilă să-și îndeplinească rolul.

Ce rol are?

Microflora intestinală are câteva roluri esențiale în mențineare sănătății fiecărui individ:

  • Degradează alimentele pe care nu le putem digera și resturile alimentare. O mare parte din hrana pe care o consumăm nu este digerată în intestinul subțire. Odată ajunsă în intestinul gros, ea va fi fermentată de flora intestinală și va duce la eliberarea de gaze și mici molecule.
  • Anumiți acizi grași eliberați sunt nutrienți pentru celulele intestinale și au efecte benefice asupra sănătății organismului uman.

  • Protejează impotriva colonizării tubului degestiv de către bacteriile neprietenoase care provoacă unele boli.
  • Dezvoltă și aduce la maturitate sistemul imunitar.
  • Ajutorarea florei

    De secole, odată cu alimentele, ingerăm bacterii. Benefice sunt cele lactice, pe care le procurăm din produsele lactate fermentate (iaurt, brânză). De câțiva ani, au fost introduse în alimentație noi bacterii de origine lactică, atent selecționate.

    Acestea sunt benefice pentru sănătate și poartă numele de probiotice. Cercetările științifice au demostrat că ele influențează flora intestinală și au un rol terapeutic sau preventiv în apariția bolilor digestive.

    Totuși un aliment care reduce riscurile înbolnavirii nu trebuie confundat cu unul care reglează o disfuncție.

    Dușmanii florei

  • Printre factorii care distrug flora intestinală sau duc la dereglarea ei se numără:
    absența din alimentație a fructelor și legumelor proaspete
    consumul crescut de carne
    tratamentele îndelungate cu antibiotice
    consumul excesiv de ciocolată, sucuri carbogazoase, zahăr alb, cafea și alcool
  • Anunțuri

    Lasă un răspuns

    Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

    Logo WordPress.com

    Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

    Poză Twitter

    Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

    Fotografie Facebook

    Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

    Fotografie Google+

    Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

    Conectare la %s

    What’s this?

    You are currently reading Flora intestinală, echilibrul sănătății at Tu poţi schimba lumea.

    meta

    %d blogeri au apreciat asta: