Facebook-ul și identitatea personală

Noiembrie 8, 2010 § 1 comentariu


Toată lumea are nevoie de comunicare, ea este o parte indispensabilă din viața fiecărui. Omul este o ființă sociabilă deaceea are în permanență nevoia de a comunica, de a face schimb de păreri, de a cunoaște noutățile și pur și simplu de a fi ascultat.

În ultimul timp se observă o puternică concentrarea din partea tinerilor, adolescenților chiar și celor maturi asupra rețelelor de socializare cum sunt Facebook, Twiter, Odnoklasnikii, ect. Pentrucă aceste rețele de socializare oferă posibilitatea de a ține legătura indiferent de distanță cu orice persoană și în plus nu costă nimic.

Și eu folosesc rețeaua de socializare Facebook, fiind creștină întodeauna m-am întrebat cum să folosesc această unealtă pentru a zidi relații cu oamenii dar în același timp să vestesc mesajul Evangheliei.

Această saptămână am participat la o seară de tineret a Mișcării de tineret Generația Curată, unde a fost invitat Vasile Filat care este preot la Biserica Buna Vestirea din Chișinău, care a prezentat un mesaj foste interesant și anume „Cum să se raporteze creștinul la Facebook?”.

Unde am văzut foarte clar cum trebuie eu să mă raportez la rețelele de socializare și cel mai important este faptul că am învățat cum pot să vestesc Cuvântul lui Dumnezeu folosind această metodă care o pot numi „Metoda Globală de a vesti Evanghelia”

Statistici Facebook în lume

sunt peste 500.000.000 de utilizatori în toată lumea
– 50 % site-ul este accesat zilnic, de fiecare a două persoană
– în mediu fiecare persoană care are un cont pe Facebook are 130 de prieteni
– un utilizator în mediu publică 90 de publicații într-o lună
– 200.000.000 de utilizatori au setat Facebook-ul pe telefonul mobil, acești sunt sonsiderați cei mai activi utilizatori.
– are 1.700 de angajați

Moldova pe Facebook

la întâi septembrie 2010 Moldova ocupa locul 118 din topul țărilor care folosesc rețeaua de socializare Facebook
Moldova are circa 100.408 de utilizatori Facebook
din august până în luna noiembrie utilizatorii au crescut până la 22 de mii
din utilizatori cei mai mulți constituie:
– 58 % femei
– 42 % bărbați
Care este publicul țintă din Republica Moldova?
– 13-17 ani (17%)
– 18-24 ani (43%)
– 25-34 ani (28%)
– 35-44 ani (6%)
– 45-54 ani (2%)
– 55-64 ani (1%)
Rata de penetrare a Facebook-ului în Republica Moldova a populației este de 2,33% iar a populație onlin 7,33% – fiecare din trei persoane au cont pe Facebook
După ce am văzut aceste statistici care cu siguranță ar trebuie să ne pună pe gânduri, realizăm că Facebook-ul devine o putere dominantă și dacă privim atent la statistici cu ușurință putem să discernem faptul că cei mai vulnerabili sunt tinerii de la vârsta 18-24 de ani care constituie 43%.

Aceasta este vârsta decisivă pentrucă în această perioada se iau deciziele vitale, și dacă tinerii de această vârstă își pertec mai tot timpul pe rețelele de socializare și acolo pe lângă beneficii sunt și o sumedenie teste sau notificări care sunt distrugătoare pentru ei, care nu fac alceva care să le fure timpul și să le întunere sufletele.

Imaginea Ta!

Dacă ai un cont pe Facebook trebuie să fii atent la pozele pe care le postezi, poza de profil este primul filtru prin care te autocaracterizezi și este necesar să te întrebi ce vrei să transmiți prin poza respectivă – care este mesajul?

Facebook-ul are funcția de etichetare a pozei, atunci când dorești să etichetez o poză sau alta gândește dacă poza respectivă nu va supăra pe persoana care o etichetezi. Ar fi bine să o întrebi ca să te scutești de probleme și conflicte.

O altă funcție foarte interesantă a internetului este că dacă ai postat ceva pe Internet acea informație nu se șterge definitiv. Google are o așa funcție interesantă numită Trash unde se stochează informația și ea poate fi accesată de oricine.

Deaceea fii foarte atent ce postezi pe Internet, întreabăte te reprezintă aceste lucruri pe tine ca creștin?

În Proverbe 22:1 „Un nume bun este mai de dorit decât o bogăție mare, și a fi iubit prețuiește mai mult decât argintul și aurul”

În tinereț oamenii nu se prea gândesc foarte mult ca să își facă un nume frumos și o mărturie bună ci dimpotrivă ei sunt concentrați spre a se înbogăți.

Facebook-ul are puterea de obsedare, noi ca creștini avem o misiuni deosebit de importantă ca să folosim această cale ca să promovăm valorile și să nu încurajam desfrâul. Dumnezeu ne-a dat timpul noi nu-l putem câștiga, dar îl putem investi sau pierde. Nu lăsa ca rețelele de socializare sau orice activitate de pe Internet să-ți fure timpul și să domine în viața ta.

Fiecare din noi are la dispoziție 24 de ore ce facem cu ele le irosim sau investim? Dacă până acum ai folosit Facebook-ul pentru diferite fleacuri, te încurajezi să-ți schimbi atitudinea și să începi să folosești această oportunitatea de a face cunoscut prietenilor tăi mare bucurie pe care o pot avem din cunoașterea și studierea Sfintelor Scripturi.

Ești chemat să fii Lumină și Sare pentru Lumea aceasta!

Anunțuri

§ One Response to Facebook-ul și identitatea personală

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

What’s this?

You are currently reading Facebook-ul și identitatea personală at Tu poţi schimba lumea.

meta

%d blogeri au apreciat asta: