Cum să-ți înbunătățești memoria?

Iulie 4, 2011 § Lasă un comentariu


Daca creierul nostru era un calculator, era de ajuns să schimbăm hard discul pentru a mări memoria. Însă creierul omenesc este mult mai complex decât oricare maşinărie şi îmbunătăţirea memoriei nu e un lucru uşor. Nu contează ce vârstă ai, sunt un şir de lucruri pe care le poţi face pentru a-ţi atinge ţelul dorit

Super alimente pentru memorie şi creier
Unul din paşii importanţi spre o memorie bună este alimentaţia sănătoasă. Studiile au arătat că fructele şi legumele ajută enorm la acest lucru. Iată câteva dintre alimentele pe care ar trebui să le incluzi în regimul tău zilnic:

Verdeţurile: Legumele verzi cum sunt mazărea, spanacul, varza, broccoli, fasolea şi ceapa verde, ierburile ca pătrunjelul şi mărarul sunt bogate în vitamina B şi fier, extrem de importante pentru o memorie bună.Vitamina B protejează nervii de homocistină, hormonul a cărui producţie creşte cu vârsta şi poate afecta celulele nervoase, ducând la pierderi de memorie.

Fructele şi legumele roşii: Merele roşii, căpşunele, roşiile şi ardeiul roşu, toate obţin culoarea de la un nutrient numit licopen. Acest nutrient reduce efectele radicalilor liberi şi ajută la îmbunătăţirea memoriei. De asemenea, el ajută la prevenirea prostatei,cancerului, bolilor de inimă şi anumitor afecţiuni ale pielii cauzate de soare.

Fructele şi legumele violete: Fructele şi legumele de culoare violetă, cum sunt afinele, vinetele, varza roşie, prunele, toate conţin antioxidanţii puternici, numiţi antocianine. Aceştia ajută memoria prin prevenirea degradării celulare, care poate provoca orbirea şi pierderea memoriei pe termen scurt.
De asemenea, bogate în vitamine şi nutrienţi necesari sunt laptele, brânza, nucile, carnea de pui, ouăle, pâinea de secară/neagră, cerealele şi, desigur, peştele. Toate aceste alimente trebuie neapărat incluse în regimul alimentar, daca vreţi ca la 50 de ani să aveţi o memorie la fel de buna ca la 20.
Somnul odihneşte nu doar corpul dar şi mintea:

Culcă-te cam la aceeaşi oră în fiecare zi
Nu mânca şi nu bea multe lichide înainte de culcare
Evită nicotina şi cofeina
Aeriseşte încăperea. Oxigenul este foarte important pentru imbunătăţirea memoriei scurte
Alege o perna şi o saltea confortabilă
Dacă ai un serviciu de noapte, odihneşte-te în prima parte a zilei

Câteva remedii şi sfaturi vechi de când lumea:
Repetiţia este mama învăţăturii;
Practică exerciţii zilnice. Chiar şi cele mai simple jocuri sunt deja un exerciţiu pentru creier;
Rugumă 7-8 migdale zilnic, acestea la fel îmbunătăţesc memoria
Scufundă 7 migdale în apă şi lasă-le peste noapte, curăţă-le de coajă şi fierbe-le cu un pahar de lapte. Bea laptele zilnic;
Prepară o mixtură din o 1 linguriţă de miere cu 1/8 linguriţă de scorţişoară în fiecare seara;
Înghite un amestec din o linguriţă chimen praf şi miere de două ori pe zi;
Evită stresul. E inamicul cel mai mare al memoriei.

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

What’s this?

You are currently reading Cum să-ți înbunătățești memoria? at Tu poţi schimba lumea.

meta

%d blogeri au apreciat asta: