Un gând la sfârșit de an…

Decembrie 31, 2012 § Lasă un comentariu

Privind în urmă la anul ce se pregăteşte de plecare, la bucata de drum străbătută de fiecare, putem revedea locurile prin care am umblat şi faptul că niciodată nu am fost singuri. Am fost însoţiţi mereu, de cele mai multe ori fără să ne dăm seama, de Cel care cu nici un chip nu ne lasă.

Uneori ne-am îndepărtat, alteori am şchiopătat sau ne-am împiedicat, dar dragostea Lui nemarginita ne-a ridicat si ne-a restabilit de fiecare data.

Am văzut în acest an cum Tatal mi-a purtat de grija, iar cand mi-a fost mai greu, M-a purtat pe brate. Aş putea să spun asemenea lui Moise in Psalmul 90:1: „Doamne, Tu eşti locul meu de adăpost din an în an” Dacă El nu ar fi fost de partea mea, cel mai probabil m-as asemana acum, dupa cum scrie poetul:

…un bulgăre de gheaţă
Un chip de humă fără viaţă
O stâncă-nvăluită-n ceaţă
Şi-o noapte fără dimineaţă

Este bine ca în această zi să ne uităm înapoi și să vedem cum am trait anul, care aproape s-a scurs. Am avut atâtea ocazii pe care ni le-a dat Dumnezeu, să fim mai buni, ne-am confrunta cu greutăți menite să pună la încercare credincioșia noastră față de Domnul, am avut esecuri, dar majoritatea s-au imbinat frumos cu biruințe. Trecutul trebuie să fie pus în acord cu voia lui Dumnezeu și chiar dacă pare că nu mai poate fi schimbat, totuși în relatia noastra cu Dumnezeu chiar și trecutul poate căpăta noi dimensiuni, care aduc mai multa pace și liniște sufletească.

De asemenea este bine să privim in viitor. Poate că în faţa acestei provocări vom fi ademeneţi să ne întrebăm, precum că cine suntem noi să planificăm sau să intervenim in soarta zilei de mâine, oricum nu putem schimba nimic?! Tocmai de aceea este important să ne uităm înainte, cu încrederea că stăpânul viitorului este Domnul și stând aproape de El, avem asigurat viitorul sub protecția Sa binecuvântata!

Este bine și înțelept să ne adâncim privirile în noi înșine, în această zi. Aceasta ne va ajuta să înțelegem cine suntem și ce potențial este ascuns în noi. O privire serioasă ne va determina la smerenie și la mai multă dependență de Dumnezeu. Vom avea astfel ocazia să constatăm că sunt lucruri care trebuie schimbate în noi și că această transformare este posibilă numai prin interventia directa din partea lui Dumnezeu în viața noastră.

Anul Nou este un prilej de reînnoire a tot ceea ce nu este bun în noi, iar această privire in interior trebuie să ne determine să luăm alte decizii. Aceasta neaparat va duce la o deplina dependenta fata de planul lui Dumnezeu, care este desavarsit.

Acest STOP al alergării noastre zbuciumate ne va determina sa fim mai eficienti in anul care vine si ne va ajuta sa selectam corect prioritatile in calitatea noastra de copiii ai lui Dumnezeu!

Lasă un răspuns

What’s this?

You are currently reading Un gând la sfârșit de an… at Tu poţi schimba lumea.

meta

